måndag 30 april 2012

Månadsavstämning April


April, april… Apropå det så blev jag inte lurad den första! Blev ni det?

April 2012

  1. Systrar i jeans av Ann Brashares
  2. Supernaturally av Kiersten White
  3. Kärlekens bok av Kathleen McGowan
  4. Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver
  5. Systrar i jeans – Andra sommaren av Ann Brashares

Totalt antal lästa sidor: 2166

Den bästa boken: Det måste bli Supernaturally eller Resten får du ta reda på själv. (Ni ser! Det tar sig angående den! Här är recensionen, läs längst ner om ni inte förstår)

Den sämsta boken: Kärlekens bok. Nej, fy vad jag inte tyckte om den. (Denna utveckling har gått i motsatt håll jämfört med Resten får du ta reda på själv…)

Finast framsida: Det får bli Resten får du ta reda på själv. Jag gillade faktiskt den framsidan skarpt. Det ser ut som om tjejen sitter i en bil och det tycker jag blir väldigt bra helt enkelt. Och hon ser ut som Sam lite grand.

Allmänt: Mycket, mycket bra månad! När jag skrev listan tänkte jag: har jag verkligen läst alla dessa böcker? Det känns som en evighet sedan jag läste ut Systrar i jeans, men det var bara tjugonio dagar sedan! Detta är i allmänhet en väldigt bra statistik, jag kommer inte kunna hålla den uppe varje månad.

Inför nästa månad: Jag har läst ungefär hälften av Niceville (den är väldigt bra!) och efter den kommer jag att ta tag i mitt recensionsexemplar De utvalda – Monstrets dotter av Kristin Cashore!!! Den låg där så fridfullt på min säng när jag kom hem ifrån skolan i fredags. Jag hann ta några kort och slita upp paketet innan jag åkte till Stockholm och eftersom jag kom hem igår har den legat och gottat till sig lite. Det ser jag verkligen fram emot! Mitt första recex!!!

1 kommentar:

  1. Jag vill också läsa den boken!!! :D till och med min pappa har läst första delen och tyckte den var bra xD

    //m. björklund

    SvaraRadera