söndag 15 april 2012

Böcker jag vill ha, tredje delen

Eftersom jag inte har något bättre för mig denna lata söndag tänkte jag köra del tre av "Böcker jag vill ha"!



Divergent av Veronica Roth

En dystopi som jag hört mycket om, och till slut bestämt mig för att försöka få tag på. Vet inte så mycket mer om handlingen än att man ska sorteras in i olika grupper i samhället och att huvudpersonen känner att hon inte passar in i någon utav dem.







Heist Society av Ally Carter

Handlar om en tjej som verkar vara lite av en kriminell... Jag tänker mig lite som Ocean's-filmerna, fast med unga tjejer i internatskolor.










Matchad av Ally Condie

Kom alldeles nyss ut på svenska, en dystopi där överheten bestämmer vem man ska bli kär och vara tillsammans med. Jag tycker verkligen att den här historien har mycket potential och jag hoppas kunna lägga vantarna på den inom en rimlig framtid.






Sleepers av Megg Jensen

En tjej som har jobbat som tjänare men som upptäcker att hon besitter magiska krafter från en besvärjelse som kastades över henne när hon föddes. Kanske inte den mest originella storylinern men jag tycker mycket om sådana här typer av böcker (om ni inte har märkt det än...).








The Alchemy of Forever av Avery Williams

"Seraphina's first love made her immortal... her second might get her killed." Detta stod på beskrivningen på Amazon, låter väldigt bra! Jag måste bara fråga er, ni som vet allt, är det här någon slags systerbok till en annan serie? Det står "an Incarnation novel" på framsidan, det fick mig att börja fundera...








The Pledge av Kimberly Derting

Hur spännande ser inte denna framsida ut?! Handlar om landet Ludania där allt beror på vilken språk du talar, det är vad som avgör vilken klass du tillhör. Huvudpersonen har förmågan att förstå alla språk, vilken är en stor hemlighet som hon har försökt dölja hela sitt liv.






Ja, det var allt jag har att komma med idag! Om ni har någon bok ni tycker att jag ska ta med på denna eminenta lista får ni gärna kommentera och berätta vilken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar