torsdag 5 april 2012

Böcker jag vill ha, andra delen


Hej på er! Idag påbörjades mitt efterlängtade påsklov! Jag ska slappa, roliga saker ska hända och förhoppningsvis hinner jag med en del böcker också.

För att fira denna underbar händelse tänkte jag köra den andra delen av ”Böcker jag vill ha”. Enjoy!



A Matter of Magic av Patricia Wrede

Återigen en bok som handlar om magi och Englands historia (ser vi ett samband här?).  Fin framsida och storyn verkar spännande.









Blue Bloods av Melissa de la Cruz

Det här är en av de få engelska YA-böcker som jag har sett på mitt statsbibliotek som verkar bra (utbudet är extremt litet). Har inte läst så många vampyrserier, bara serier som innehåller vampyrer, men den här verkar rätt bra.








Entwined av Heather Dixon

Jag såg den här när jag letade runt på Goodreads och blev omedelbart förälskad, i både framsidan och storyn. Till saken hör också att titeln Entwined har jag legat och ruvat på i ett år ungefär för att spara och döpa en av mina böcker till! Därför är denna bok självskriven i min att läsa-hög, oavsett vad den handlar om.







Firelight av Sophie Jordan

Verkar vara en hel okej bok, inget jag skulle gå genom eld för, men ändå rätt trevligt. Intressant att få se hur författaren får till drakarna, det känns lite mer otympligt att förvandlas till en drake istället för en varg till exempel...





I'd tell you I love you but then I'd have to kill you av Ally Carter

Rätt omständig titel, men det kan jag bortse ifrån om innehållet är bra. Handlar, vad jag har förstått, om en spionskola.









Raising Demons av Rachel Hawkins

På framsidan står det att det är en "Hex Hall Novel"... Betyder det att den här boken på något sätt är i anslutningen till Hex Hall-serien? En uppföljare? Finns det någon som kan upplysa mig, snälla?








Violet Eyes av Debbie Viguié

Denna bok tycks höra samman med andra böcker i e serie som kallar Once upon a time och verkar vara någon slags fairy tale retelling. Dock känner jag inte igen denna story som någon klassisk saga, den verkar enbart rätt trevlig.








Är det någon annan som har sett, läst eller tycker någonting om dessa böcker?

PS. Glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Raising Demons (aka Demonglass) är andra delen i Hex Hall-serien. Den bilden du har är på den brittiska utgåvan :)

    Har läst både Firelight och I'd Tell You I Love You But Then I'd Have To Kill You, och både är läsvärda men inte mycket mer än så. Blev särskilt besviken över Firelight eftersom den verkade så lovande med draktemat, men det höll inte hela vägen tyvärr. :/

    Entwined och A Matter of Magic har jag också spanat in ett tag, tycker de verkar rätt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, det är så det är! Tack för att du kunde upplysa mig :)

      Ja, jag tycker mig ha läst i olika recensioner att de blev besvikna på Firelight... Ska nog försöka få tag på och läsa den ändå :)

      Jag ska nog gå till biblioteket och försöka få tag på Entwined och A Matter of Magic, är lite ovillig att köpa ;)

      Radera