måndag 5 mars 2012

Mina hyllor (och bristen på dem)


Tillbaka från slalomåkningen, med rosiga kinder och ont i vaderna! Det blev inte så mycket läsning, alltså har jag inte så mycket mer att tillägga om Kärlekens bok just nu. Däremot tänkte jag nu delge er lite av min bokvardag.

Jag älskar böcker. Det har väl ingen missat? Detta faktum betyder att jag väldigt gärna och väldigt ofta skaffar mig böcker, med hjälp av alla tänkbara medel.

Nu efter bokrean har jag mycket stora problem med att få plats med alla böcker jag äger. Jag har en lista på alla mina böcker och i nuläget har jag 201 stycken. Jag har också begränsat med hyllmetrar. Jag tänkte visa er vart jag har lyckats pressa in böcker i mitt rum. Lite likt en sådan här populär bookshelf-tour, men i bildform.


Detta har jag över sängen, och det brukar egentligen stå en blomkruka till höger på den mellersta hyllan. Den har fått ge plats för mina älskade Philippa Gregory-böcker.


Header-hyllan vågar jag inte ha på så många böcker på. Om den rasar mitt i natten kommer den ramla rätt ner på mig, något jag helst vill undvika.


Stället där man normalt sett förvarar böcker, i bokhyllan. Detta är de tre översta i min.


Ännu en hylla i bokhyllan, längre ner. Hit förvisas böcker som jag antingen inte har läst eller sådana som jag inte tyckte så mycket om.


Ovanför teven och till höger om mitt fönster. Jag brukade ha en vit IKEA-låda till höger men ja… Det blev såhär istället.


På fönsterbrädan. Efter min tur på Röda Korset drog jag lampan och blomman åt sidan, platsen var ytterst välbehövd.


Och till sist: på skrivbordet! Som ni märker är denna bild nästan identisk med den jag la upp när jag visade resultatet av bokrean. Jag har inte kunnat flytta på dem på grund av brist på plats.

Jag tänkte ägna eftermiddagen åt att stuva om och flytta och fixa. Målet är att få plats med böckerna på fönsterbrädan och på skrivbordet någon annanstans…

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar