torsdag 29 mars 2012

Böcker jag vill ha, första delen


Jag har för tillfället en pågående lista. En lista på vilka böcker jag tycker verkar intressanta och gärna skulle sätta tänderna i (symboliskt sett). Den är vääääääldigt lång. Men jag skulle vilja att andra tog del av den eftersom den skulle kunna ge boktips till andra. Själv har jag fått tag på i princip hela innehållet i den genom andra bloggar samt Goodreads.

Alltså, eftersom det är så vääääääldigt lång tänkte jag dela upp den lite i olika omgångar. Här kommer första:



Born Wicked av Jessica Spotswood

Har sett den få bra recensioner både här och där och kombinationen historia och magi kan inte annat än tilltala mig!










Hex Hall av Rachel Hawkins

Denna dyker upp på i princip alla bokbloggar jag läser och den gillas överallt! Verkar vara en mycket trevligt serie, också den här handlar om häxor, precis som Born Wicked.









My name is Memory av Ann Brashares

Jag är en av de som har läst och älskat Anns Systar i Jeans-serie och det ska bli spännande att se henne ta sig an en lite annan genre.










Switched av Amanda Hocking

Den här såg jag för första gången på biblioteket i skolan och kände genast att det här var något för mig. Man kan ju inte annat än älska den här framsidan, och storyn verkar spännande.









The Agency - A spy in the house av Y.S. Lee

Den utspelar sig i det viktorianska London. Jag är fast redan där.











The Selection av Kiera Cass

Ärligt talat har jag inte riktigt fått klart för mig helt vad denna handlar om. Verkar vara något slags tävling om en prinsesstitel och förbjuden och obesvarad kärlek. Jag behöver faktiskt inte veta så mycket mer än det.









Wings av Aprilynne Pike

Ett så sockersött omslag så det känns som om man kan äta upp det! Handlar om älvor (eller hur man nu ska översätta faeries på ett lämpligt sätt).







Det var vad jag tänkte bjuda på idag. Ni kanske ser något slags genomgående tema med paranormal romance, fantasy och saker som är förankrade i historien. Och att alla har fruktansvärt snygga framsidor.

När mina böcker ska ges ut någon gång i framtiden vill jag ha engelska bokomslagsdesigerns. Och därmed basta!

2 kommentarer:

  1. Jätte jätte jätte fin blogg! Ska genast följas! :D
    Såg att du spelade tvärflöjt också, det är bra det! Spelade själv i ca 7 år innan friidrotten tog upp för mycket tid och jag blev tvungen att lägga flöjten på hyllan. För övrigt tycker jag verkligen du borde läsa Hex Hall!

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul att du tycker det! :D Har nämligen följt din blogg ett tag och haft den lite som förebild... ;)
    Vad roligt, hoppas att det går bra på friidrotten! Jag ska verkligen försöka få tag på den... Mitt statsbibliotek har tyvärr inte så stort utbud av engelska ungdomsböcker :(

    SvaraRadera