fredag 30 mars 2012

Angående läsning...


Läsning för mig är något verkligen underbart. Man har chansen att dyka ner i en helt ny värld och uppleva saker som man nog aldrig kommer få uppleva själv. Därför tycker jag att det är otroligt irriterande när någon kommer och ska störa mitt i alla känslosvallningar!

Oftast brukar jag läsa hemma. Där är det lugnt och (ganska ofta, relativt ofta) tyst. Det sker liksom på mina villkor. Jag beundrar de som kan sitta och läsa på till exempel bussar. Jag har så himla svårt att förlora mig i orden när annat i min omgivning pockar på min uppmärksamhet. När jag sätter mig ner med en bok vill jag sätta mig ner med en bok. Den enda lilla sysslan jag kan utföra samtidigt är borsta tänderna (nu blir ni imponerande av min simultanförmåga va?).

Idag tog jag med mig City of Bones till skolan, jag visste att jag hade en timmes hål och tänkte att det var ett utmärkt sätt att fördriva tiden på. Väldigt naivt av mig.

Jag tog upp boken men två av mina vänner var närvarande och jag kunde inte låta bli att lyssna på vad de sa. Kunde inte låta bli att peta in ett litet eget inlägg i debatten. Alltså var det inte bara jag som satte mig ner med en bok. Det känns nästan lite som helgerån att inte ge historien min fullständiga uppmärksamhet när jag har den mitt framför näsan.

Dessutom, bortsett från min svårighet att läsa in public, så är jag också så himla rädd att förstöra pärmen på boken om jag lägger den i väskan!

PS. Är det bara jag som är såhär?

5 kommentarer:

  1. SV: Jag har läst båda två! City of Ashes tyckte jag var riktigt, riktigt bra, medan jag tyckte Supernaturally var aningen sämre än första boken Paranormalcy. Men båda två är bra serier, även om jag gillar TMI mer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst klart City of Ashes, och den var verkligen bra! En recension kommer komma upp senare då jag berättar mer om vad jag tyckte :)

      Radera
    2. Oj, jag menade City of Bones! ;)

      Radera
  2. Jag är snarare tvärtom. Har jag väl börjat läsa är jag så inne i boken att jag helt blockerar den vanliga världen. Har hänt många gånger att mina kompisar har fått säga till mig tre eller fyra gånger för att få mig och komma tillbaka till verkligheten. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så kan man ju också ha det! När jag är hemma är jag expert på att strunta i om någon försöker få kontakt med mig om jag läser, då brukar jag låtsas att jag inte hör... ;)

      Radera