tisdag 28 februari 2012

Läsprov och önsketänkande


I min vackra Akademibokhandel här i stan kunde man för några veckor sedan plocka med sig ett provläs-exemplar av Oksa Pollock – Det sista hoppet av Anne Plichota och Cendrine Wolf. Det är ett litet nätt häfte på tjugofem sidor, perfekt att läsa när man borstar tänderna eftersom man då bara har en hand till förfogande.



Nu har jag då läst dessa tjugofem sidor, och vad säger jag om dem? Jag kan inte påstå att jag blev eld och lågor och kommer klicka mig in på adlibris för att beställa hem den direkt, men jag skulle i alla fall kunna säga att jag är intresserad av att läsa fortsättningen, se vart denna trettonåriga flicka kan ta vägen någonstans. Vad det innebär att hon är det sista hoppet.

Det står på baksidan att denna bok har blivit ett fenomen bland franska ungdomar och jag tror att jag har läst liknelser mellan den här och Harry Potter. Det låter ju lovande.

Det skulle alltså vara jättetrevligt att få ta emot ett recensionsexemplar av denna bok (blinkblinkblink rabén&sjögren).  Önsketänkande, men det skadar aldrig att drömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar