fredag 17 februari 2012

Hjärtan, böcker, resor och Björn Kjellman


Alla hjärtans dag har kommit och gått. Den inverkan den haft på mig är att jag har ätit en god grodbakelse och fått tre böcker av mina föräldrar!

Tyvärr, tyvärr, tyvärr hade jag redan två av dem… Sådan är ju lite jobbigt, med inte särskilt onormalt för en bokmal som mig. Min mor sa däremot att jag kunde följa med henne på bokrean senare, ett erbjudande som såklart förlät alla tidigare synder!

Boken (som jag då inte redan hade) är Resan till River Sea av Eva Ibbotson. Jag hade läst om den i någon bokblogg och blivit intresserad. Det faller sig nämligen så att Eva Ibbotson har skrivit Häxtävlingen som jag tycker mycket om.

Jag lyssnade på den på ljudbok med Björn Kjellman som uppläsare och den var magisk! Och det tycker jag fortfarande att den är. Har däremot aldrig läst den i ”bok-format”. Det är Björns mycket ombytliga röst som guidar mig genom orden och handlingen. Och det trivs jag med.

Ha en bra fredagskväll!

PS. Har hört rykten om att det är final på På spåret ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar