lördag 4 februari 2012

Harry Potter-blomman


Vadå blomman? Det finns väl ingen viktig blomma i Harry Potter?? Jo, säger jag då. Om man tittar tillräckligt noga på Harry Potter och fången från Azkaban.

För några dagar sedan hade en blomma dykt upp på vårt bord. Det första jag tänkte när jag såg den var ”det är samma blomma som skrumpnade ihop och frös till is när dementorerna svävar mot Hogwarts i Harry Potter och fången från Azkaban!!!”.


Ser ni? Ser ni likheten? Ser ni först den fladdrande fållen på dementorn och sedan byter kameran skärpa och blomman i närbild hamnar i fokus när den fryser till is?? Jag klandrar er inte om ni inte gör det. Alla är inte lika hysteriska Harry Potter-fans som jag är.

Jag försökte hitta en bild på blomman jag menar, men hittade ingen. Dessutom har jag ingen aning om hur det är med rättigheter och sådär med bilder man hittar på Google...

Ni som vet, ni vet. Ni andra får försöka föreställa er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar