torsdag 9 februari 2012

Födelsedagspresenter


Idag har jag köpt böcker! Jag har varit inne i bokhandlar! Bara dessa fakta gör Beate väldigt glad. Även om kanske, troligtvis, händelsevis alla inte var till henne spelar mindre roll.

Jag har en kär vän som fyller år i helgen och eftersom min standardpresent till alla oavsett är böcker (jag antar att jag vill smitta av mitt intresse på alla i min närhet) begav jag mig ner till stan för att se vad jag skulle hitta.

Jag tänkte lämna ute allt som jag kanske, troligtvis, händelsevis köpte till min kära vän eftersom det kanske förhåller sig så att hon kommer läsa detta.

Det blev i alla fall två böcker till mig denna gång. En ifrån biblioteket (som har en väldigt intressant historia som jag tänkte delge er vid ett senare tillfälle) samt Den väntade av Kathleen McGowan, den inbundna versionen. Jag fick exakt den, men då i pocket, i födelsedagspresent av en annan kär vän och jag älskade den! Och eftersom de andra två i serien inte kommit ut i pocketform tänkte jag korta ner väntetiden tills jag får läsa dem genom att börja samla på de inbundna istället.


Jag tycker inte att någon av framsidorna gör den underbara boken till sin rätt... Vilken framsida tycker ni bäst om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar