måndag 13 februari 2012

Bokrean!


Jag har tillbringat den senaste timmen med att sitta och titta runt på bokrean på Bokus och Adlibris. För det första: på Bokus det var ungefär 35 stycken sidor med skönlitterära böcker, plus ett antal sidor ungdomsböcker vilket var extremt påfrestande att klicka igenom (men vad gör inte en boknörd som jag?). För det andra: nästan alla böcker på Adlibris var ”Tillfälligt slut”.

Va?! Kan man inte köpa dem då? Svar: nej. Man var tvungen att boka. Och eftersom jag inte hade någon lust med det så blev det extremt få som hamnade i kundvagnen där. Det kändes som ett svek, jag har alltid beställt alla mina böcker därifrån. Skärpning Adlibris!

Jag valde Bokus. Nu ska jag bara vänta på att mina föräldrar ska komma hem så att de kan hjälpa mig beställa hem allt. "Allt" i detta fallet är:
  • Guldkompassen av Philip Pullman
  • Hungerspelen, Fatta eld och Revolt av Susanne Collins
  • Häxskolan av Emily Gould
  • Kärlekens bok av Kathleen McGowan
  • Reckless av Cornelia Funke

I början hade jag lagt en massa engelsk kiosklitteratur i varukorgen också (bara 20 kronor styck) men sedan tog jag bort dem. De skulle ändå bara hamna olästa i bokhyllan, trots sina fina omslag. Nu har jag faktiskt beställt böcker jag vill ha och ser fram emot att läsa.

Önskar att mamma och pappa kunde komma hem snart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar