lördag 25 februari 2012

Bokrean (igen)


Minns ni att jag skrev för någon vecka sedan om beställningen jag gjort från bokrean på bokus? I min enfald trodde jag att det var det enda samröre jag skulle komma att ha med denna berömda rea. Så blev det inte riktigt…



Detta är min vackra hög av olästa berättelser (eller tja, hungerspelstrilogin har jag läst och Guldkompassen också, men det behöver ni inte låtsas om):

  • De utvalda – Tankeläsaren av Kristin Cashore
  • Häxskolan av Emily Gould och Zareen Jaffery
  • Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCullough
  • Borta med vinden av Margaret Mitchell
  • Reckless av Cornelia Funke
  • Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella
  • Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
  • Guldkompassen av Philip Pullman
  • Kärlekens bok av Kathleen McGowan
  • Hungerspelen Trilogin av Suzanne Collins

En del av dessa köpte jag då alltså från bokus. Sedan blev jag avsläppt på ICA Maxi här i stan och därmed blev samlingen utökad med två böcker. Sedan igår åkte jag Kortvasan med mina föräldrar (3,18, personligt bästa, tackar som frågar!) och då var vi tvungna att besöka bokrean i Mora också, när vi ändå var där. Vilket resulterade i två böcker till för min del.

Jag är otroligt glad och nöjd! Tidigare år har jag inte insett vidden av denna fantastiska uppfinning (även kallad bokrea) men nu inser jag att jag blir tvungen att uppgradera februari till en av mina favoritmånader. Det som är så otroligt lyxigt med detta tycker jag är att man kan kosta på sig inbundna böcker. Jag köper alltid i pocket eller sådan här engelsk häftad variant för att det är billigare.

Jag måste även nämna det fantastiskt fina omslaget på Reckless. Jag har bara sett den här mörka, med en grönaktig figur i en spegel förut men det här är ju så mycket finare!



Wonderbart!

Ett särskilt tack ska även tillägnas mina föräldrar för sponsring av denna lycka. Tack så mycket!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar