söndag 29 januari 2012

Rea på Röda korset

Min underbara storasyster tipsade mig om att Röda korset i en stad väldigt nära vår hade rea. Självklart drog jag med mig mina intet ont anande föräldrar dit och detta är skörden:



  • Victoria Holt - Svekets dotter
  • Victoria Holt - Min fiende drottningen
  • Victoria Holt - Näktergalens hemlighet
  • Victoria Holt - Demonälskaren
  • Judith Merkle Riley - I det gröna lejonets spår

Jag har inte läst något av Victoria Holt förut, men det verkar handla om England förr i tiden och därför ser jag mycket fram emot att stifta bekantskap med henne. Jag har läst Den mörka spegeln av Judith Merkle Riley som min syster rekommenderade. Jag tyckte inte att hon var så underbar då, jag gillade den inte alls. Men nu jag känner mig redo att prova igen.



  • Jostein Gaarder - Cirkusdirektörens dotter
  • Rosamund Pilcher - Mellan ebb och flod
  • Norah Lofts - Drottningkronan
  • Jan Guillou - Riket vid vägens slut
  • Jenny Carroll - Saknad -Träffad av blixten
    och slutligen
  • Judith Lennox - Alla mina systrar
Jag har läst och gillat både Alla mina systrar och Träffad av blixten, och de var båda i så fint skick att jag bara inte kunde låta dem ligga kvar på hyllan för någon annan att hitta.  Jag är mycket nyfiken på de tre första, och angående Jan Guillou så köpte jag den i tron att det var den första i Arn-serien...

Allt detta för den ringa summan av 15 kronor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar