tisdag 31 januari 2012

Månadsavstämning Januari


Okej, eftersom det blir februari imorgon tänkte jag göra en liten månadsavstämning, vilka böcker jag har läst och lite allmänt om dem. Jag tänkte att detta kunde bli en vana, så here you go!

Januari 2012


1.       Darkest Mercy – Melissa Marr
2.       Potensgivarna – Karin Brunk Holmqvist
3.       The lady of the Rivers – Philippa Gregory

Totalt lästa sidor: 1018

Den bästa boken: The lady of the Rivers. 
Jag har sett fram emot att läsa denna ända sedan jag köpte den i Primark’s bokavdelning i London och den gjorde mig inte besviken.

Den sämsta boken: Potensgivarna. Storyn var innovativ, men jag tyckte inte riktigt om den. Den hade sina söta stunder men förutom de var den en ganska ovärd läsupplevelse tycker jag.

Finast framsida: Mycket svårt val... Men jag känner att jag inte kan lämna Darkest Mercy utan att ha prisat den lite grand. Därför säger jag den.

Allmänt: Jag läste ut Darkest Mercy och Potensgivarna väldigt snabbt, det var The lady of the Rivers som gjorde att denna lista inte blev längre tillsammans med det faktum att vi började skolan igen efter julen.

Inför nästa månad: Jag känner mig väldigt motiverad inför februari, jag har påbörjat I det förflutna av Kate Morton och trots att det är en tegelsten i pocketform har jag stora förhoppningar om att jag kommer läsa ut den inom en rimlig framtid. Vi får se vad jag tänker ge mig på efter den.

Hoppas att er bokmånad har varit lika fin som min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar